شیر گاز شهری چیست و چه کاربردی دارد؟

شیر برقی گاز شهری  دستگاهی با ساختاری مکانیکی است که برای کنترل جریان (صطع و وصل کردن) گاز در سیستم‌های گاز شهری استفاده می‌شود. این شیرها به صورت الکتریکی کنترل می‌شوند و توسط سیگنال‌های الکتریکی قابل باز و بسته کردن هستند.

شیر برقی گاز شهری با دریافت سیگنال الکتریکی، مکانیسم داخلی آن را به حالت باز یا بسته تغییر می‌دهد. این شیرها  اغلب بصورت شیر برقی نرمال اپن ، معمولاً از جنس فولاد یا آلیاژهای مقاوم به فشار و گاز ساخته می‌شوند تا بتوانند با فشارهای بالا و شرایط آب و هوایی مختلف کار کنند.

استفاده از شیرهای برقی گاز شهری به امکان کنترل دقیق تر جریان گاز و همچنین ایمنی بیشتر در سیستم‌های گاز شهری کمک می‌کند. زمانی که نیاز به بستن یا باز کردن جریان گاز در سیستم وجود دارد، سیگنال الکتریکی به شیر برقی ارسال می‌شود و شیر به مدت زمان مشخصی باز یا بسته می‌شود.

آشنایی با کاربرد انواع شیر برقی گاز شهری

شیر برقی گاز شهری در زمان‌های اضطراری و همچنین در سیستم‌های اتوماسیون و کنترل صنعتی استفاده می‌شوند.  این تجهیز با توجه به کارایی به دارای نوع معمولی و هوشمند می باشد و به عنوان قطعه‌ای حیاتی در مدیریت و کنترل جریان گاز در شبکه‌های توزیع گاز شهری، سیستم‌های گرمایش و سرمایش و سیستم‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت شیر برقی گاز شهری معمولی و هوشمند

  1. نوع هوشمند که بصورت هوشمند خودکار عمل می کنند
  2. در حین قطع گاز دتکتورهای دود و یا گاز باعث قطع شدن گاز می شوند

خرید شیر برقی گاز شهری از مبنا نیرو

شیر برقی گاز شهری با برند اسکا "Eska" با توجه به کارکرد خوب در فروشگاه مبنا نیرو به فروش می رسد. این محصول ساخت کشور ترکیه بوده که محصولات اروپایی قابل رقابت می باشد. از دیگر ویژگی هاید شیر گاز شهری اسکا میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای بدنه از جنس آلومینیوم
  • موجود در سایز های متنوع
  • در حالت عادی باز (نرمال اپن)
  • قیمت مناسب و ضمانت معتبر

برای عزیزانی که میخواهند کلیه اطلاعات را قبل از خرید محصولات این کمپانی دانلود کاتالوگ دوراویس را پیشنهاد می نماییم